FITXA ARTÍSTICA
Autoria: Francesco Libetta
Música: Frédéric F. Chopin i Francesco Libetta
Intèrprets: Serena Vergano (veu) i Francesco Libetta (piano)Amb la complicitat de Guido Torlonia
Equip Teatre Akadèmia:
Direcció artística: Guido Torlonia
Gerència i Cap de producció: Meri Notario
Cap de comunicació i màrqueting: Míriam Font
Premsa i assistència a la direcció artística: Fernando Solla
Cap tècnic: Lluís Serra
Tècnic auxiliar: Victor Castro
Cap de sala: Núria Farrús
Gestió de públics: Rubén Salinas
Community Manager: Eladi Bonastre
Idea original Francesco Libetta
Amb Serena Vergano i Francesco Libetta
Una producció del Teatre Akadèmia, amb el suport de l’Institut Italià de Cultura de Barcelona.
Il Racconto di Sahmeran (El conte de Sahmeran) és un melòleg dissenyat per a l’actriu Serena Vergano. Es tracta, doncs, d’una veritable narració paral·lela entre el text interpretat i la música.
La llegenda de la bella reina serp continua sent molt popular a Turquia, a l’Iran i a Síria. Encara avui, els artesans dibuixen retrats de l’encantadora i sàvia reina de les serps. Sahmeran és una dona que s’obre a l’amor del jove Cemsab, que ha arribat de manera temerària a tan particular reialme. Una sèrie d’esdeveniments la portaran a ser víctima dels soldats de l’emir local mentre que Cemsab, sobreviurà i es convertirà en savi en el metge més famós del seu temps.
La història de la reina reflexiona sobre el dilema de la necessitat ancestral i fatalista d’acceptar aquests mals (que no perdonen a ningú) entre les persones que s’estimen. Quan l’amor és incondicional, els amants són més forts, més feliços i se senten més realitzats, però, al mateix temps, baixen la guàrdia I s’obre una bretxa des de la qual també pot arribar el mal, el que sorgeix de petites llavors verinoses que germinen en la distracció (teatral i alhora estranya, anunciada per la sorollosa amenaça de l’enemic.
La primera Ballata (op. 23) de Chopin recrea l’atmosfera èpica i llegendària del poeta polonès Adam Mickiewicz. Va ser escrita entre Viena i París, durant uns anys políticament turbulents, que van portar a Chopin a no tornar mai a Varsòvia. Chopin va afirmar haver pensat en les obres del poeta, tot I que no tenim constància de quina història o text concret, presumiblement de caràcter patriòtic, subjau en la música de la Ballata.
Espectacle en italià (amb sobretítols en català)
+ info
De l’espectacle aquí